2010. április 19., hétfő

Este munka után jutottunk el kondiba, féltem, hogy sokan lesznek, de ahhoz, hogy hétfő volt, nem volt nagy tömeg (általában hétfőn és szerdán szoktak sokan lenni), de talán az is, hogy egy órával később értünk, mivel dolgoztam, így nem tudtunk előbb menni.
Egy-két gép foglalt volt, így kicsit változtattam a terveimen, de elég bő skálán mozognak a gyakorlatok, úgyhogy nem dől össze a világ, ha valamit éppen nem tudok.

Aztán az edzés végén nekiálltam ennek az említett intervall-tekerésnek, akárcsak Polli. Kicsit fura volt, beletelt egy percbe, mire rájöttem, hogy is van, hogy számoljam, milyen nehézségre állítsam...mire felpörgött a pedál, fura volt lassítani...én azt mondom, nem izzadtam jobban, mint mondjuk 20 perc sífutón, DE egyenletesebb volt a pulzusom, nem is pirultam annyira ki, de talán pont ez a jó, majd kiderül. Ugye ezt elvileg heti 3x kell/lehet. Kérdés: ha többször megyek, a többi napon csinálhatok kardiót? Vagy azzal agyoncsapom az egészet? Szerintem csaknem!

3 megjegyzés:

  1. Csak nem csapja agyaon, azt nem hinném!
    Te hogy csináltad, milyen nehézségen? 8-12 mp?

    VálaszTörlés
  2. Én 4-re állítottam, mert ha alapon volt, akkor mire felpörgött, olyan nehezen állt meg a lendületből, és itt már kellő ellenállás volt és nem volt túl nehéz, magasabb fokozaton is el tudnám képzelni. És igen, 8-12 mp-et. Egyébként ezt a trükköt pont ma olvastam a Wellness-ben is, mármint ugyanígy 8-12...várj, leírom szó szerint:
    "Az ausztráliai New South Wales Egyetemen végzett kutatások bebizonyították, ha az edzés során 8 mp gyors tempójú futást vagy intenzív kerékpározást 12 mp lazább szakasz követ, 20 perc alatt több kalóriát éget el a szervezet, mint ha folyamatos és közepes intenzitású terhelés mellett 40 perc kardióedzést végeznél."
    Viszont ez futópadon szerintem elég nehéz, mert mire felgyorsul a tempó, már állíthatod is vissza, mert oké, hogy sebességet tudok állítgatni az intervall edzésmódszerben, de az időtartamot nem. Viszont kell a futópad és sífutó/taposó is!

    VálaszTörlés
  3. Ezt én is olvastam :-)
    Az enyém kettesen volt (8-ból), de jól küldte.
    Sajna futópad az nincsen, de majd megyek kifelé hamarosan :-)
    Lehet, hogy futópadon a 30-60 mp-es variáció preferálandó inkább, azt könnyebb kezelni.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...