2010. február 1., hétfő

A tegnapi pihi után ma muszáj volt valamibe kezdenem, persze szokás szerint húztam estig, és terv szerint Tempo Torso lett.
De azért délelőtt sem csak feküdtem, először elsétáltam a Csarnokba, azaz a mellette levő gyógynövényboltba, vettem csiráztató tálat és magokat, aztán hazasétáltam = 30 perc gyaloglás.
Aztán ebéd és utána gyaloglás az Árkádban = 30 perc gyaloglás.


Egyelőre első kép a csiráztatásról, ebből elvileg egyszer céklacsíra lesz (jó, egyelőre semmit nem látni)...aztán meglátjuk a fejleményeket.

5 megjegyzés:

  1. wow, így néz ki egy csíráztató edény? :O
    Na, kíváncsi vagyok, ha sikeres leszel, akkor lehet, hogy én is kipróbálom.
    Miért pont a céklát választottad? A céklacsíra ugyanazt tudja, mintha céklát ennék?

    VálaszTörlés
  2. Nemcsak céklát vettem, hanem: lucerna, vörös lóhere, bazsalikom, lenmag.
    Hogy milyen lesz...majd kiderül pár nap múlva, talán 8 nap, pont ezen nincs magyar útmutató az időkről - én is jót választottam.
    Nos, és melyik mire jó:
    cékla: szervezet anyagcseréjét javítja, erre más nincs írva, de tudom, hogy a cékla nagyon hasznos.
    lucerna: A, B, C, D, E, G, K vitamin és vasat tartalmaz, ezen sincs más, de ez is jótékony.
    vörös lóhere: aminosavak, flavonoidok, A és C vitamin, vas, foszfor, kálcium, magnézium, kálium. Általános közérzetjavító, vitalitást fokozó, idegnyugtató, vértisztító.
    bazsalikom: C, E, béta-karotin, vas, káclium, A és B1 vitamin, gyulladáscsökkentő, immunerősítő, eredményes emésztési zavarok, puffadás esetén, vizelethajtó, vesetisztító, kőoldó - ezt inkább maga miatt vettem, kíváncsi vagyok milyen a bazsalikom csíraként.
    lenmag: emésztőszervek tisztításához, omega-3 zsírsavak - erről is tudom, hogy jó emésztésre.
    De olvastam, hogy sokkal jobb a csíra, mint a többi zöldség, mert élő vitaminforrásról van szó, jobban beépül....remélem sikerül is, ahogy szeretném.

    VálaszTörlés
  3. Egyébként volt más edény is, műanyag. Azt mondta a nő, ez azért jobb, mert tovább tartja az agyag a nedvességet, viszont ha egyszer bepenészesedik, akkor ebből nem tudod kimosni...majd meglátom.

    VálaszTörlés
  4. hú, de izgulok :)
    Egyre inkább kedvet csinálsz nekem :)
    Ezek közül nekem tuti jól jönne a cékla (ezt kellene is ennem, de olyan szinten utálom, hogy a spájzban eltakarom a többi befőttes üveggel, mert ránézni sem bírok), meg a bazsalikom és a lenmag. Tuti ezekkel fogok kezdeni, ha belevágok :)

    Amúgy tök vicces, mert amikor múltkor felvetődött a fórumon a csíráztatás, anyu pont aznap állított haza egy adag csírával :) (bioboltban vette dobozban, de úgy baromi drága szerintem)

    VálaszTörlés
  5. Aha, a kis doboz 500 Ft körül van, így meg egy zacsi mag 500 Ft!

    Akkor szurkoljunk együtt, hogy előbujjanak!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...