2011. április 10., vasárnap

Nivea Fitness Tour 2011

Elérkezett a győri állomás ideje is!

 

Volt többféle mozgásforma, bemutató...délelőtt inkább nézelődő szerepet töltöttem be, valamint mérésen vettem részt, InBody 720 géppel, ami testösszetétel analízist mért... Megtudtam többek között, hogy a súlyomat/testzsírszázalékot leszámítva minden rendben van a szervezetemben (zárójelben a normál határérték)
- Testösszetétel analízis:
A sejten belüli víz 26,6 l (22,5-27,5), sejten kívüli víz 16,4 l (13,8-16,8), fehérje 11,5 kg (9,7-11,9), ásványi anyagok 4,64 kg (3,36-4,10) - kicsit el van csúszva a nyomtatás és erre a részére nem is kérdeztem rá, de talán a 3,93 az a csontok súlyát jelentheti?...és ott van még a zsírtömeg, ami eléggé határérték felett van, de éppen ezen próbálunk dolgozni. :)
- Izom-zsír analízis:
vázizom tömeg 32,8 kg (27,5-33,7) és a testzsírom tömege 31,5 kg (14,3-22,8)...nos, ez az a pont, ahonnan bőven van mit ledolgozni. Jó lenne, ha elfogadható áron és a közelben ismét tudnék ilyen mérést végezni mondjuk nyár végén, kíváncsi lennék a változásra.
- Elhízás diagnózis
Itt volt BMI adat, testzsír (%) és derék-csípő arány - nos erre a szakaszra nem vagyok büszke!
- Zsír és ásványmentes egyensúly
Itt a végtagok és a törzs tömege volt...de ahogy nézem, nem is teljesen egyértelmű, mert két számegyenes van és a felső a reális kg, az alsó vonal nem tudom, mit ábrázolhat, ha valaki volt ilyenen, felvilágosíthat.
- Ezután volt olyan, hogy mennyi testzsír halmozódott fel a zsigeri területeken..na, ez nekem 81,6%, ami azt mondom korrekt is, mert azért van a combomon/karomon is felesleg - bár láttam 100 % feletti értéket is, azt nem értem.
- Tápláltsági állapot: fehérje, ásványok normál, zsír túlzott
- Testsúly összetevők: súly, zsír túlzott, vázizom tömeg normál
- Elhízási diagnózis: na...itt minden magas: BMI, testzsír, derék-csípő arány
- Testrészek állapota: felső és alsó test egyenként kiegyensúlyozott és volt egy olyan, hogy "felső és alsó test", itt enyhe eltérés van
- Testi erő: felső test normál, alsó test és izom gyenge
- Egészségi állapot: végre, ahol minden a normál tartományban van - testvíz, ödéma, életvezetés :)
- Testsúly-változtatási igény: 13,8 kg-ot kéne fogynom - bár hozzátenném, hogy aki segített az elemzésben, azt mondta, hogy a magasságomhoz ő ezt soknak találja, de mondtam, hogy voltam én már annál kevesebb is és akkor is láttam magamon 1-2 kg-ot. Valamint egy szám a fittségi szintre, ami 71...ez fogalmam nincs mit takar.
Aztán van még egy-két adat, ami semmit nem mond
..közben utánanéztem: elhízás foka 127 % (90-110(, test sejttömeg: 38,2 kg (32,2-39,4), csont ásványi anyag tartalma: 3,93 kg (2,76-3,38), alapanyagcsere 1649 kcal (1727-2029 - és ez is mit jelenthet???).
...tehát lényegében ennyi, de száz szónak is egy a vége...fogyni kell! Az elemző végül adott tanácsokat, mit csináljunk, hogy fontos a reggeli ébredés után egy órán belül, ez meg is van és ha futok, az nagyon jó dolog, 20 perc körül kezdjem és hamar fel lehet vinni 30 percre, mondtam, hogy 6 kört futok, közben gyalogolok, ha elfáradnék és mondta azt is, amit belinkeltem ide a futásról, hogy fontos, hogy kapjak levegőt, úgy fussak, ugye, mindannyian tanultuk, hogy az égéshez oxigén kell...itt is! Valamint ajánlotta az ugrókötelezést, kb 20 perc és nagyszerűen olvasztja a zsírt, edzi az első és felsőtestet és szép vállakat csinál, vagy megkeresem a régi kötelem vagy beszerzek egyet!
Még kicsit mászkáltunk, a vércukor mérésre nem álltam sorba, nem hinném, hogy gond lehet, aztán hazajöttem enni (még jó, hogy itt volt 5 percre a sportparkban, ahol futni szoktam), aztán újra vissza, akkor még tartott a pilates edzés, ezután jött egy kis kettlebell bemutató - persze ehhez is kedvet kaptam, ezt jól kifelejtettem a sztoriból...majd később, aztán jött egy Iron Workout, gumiköteles edzés, kb 30 perces, erre beálltam, jól meg is dolgoztattam a hátam, aztán egy kis kick-box aerobic bemutató, ahol szintén be lehetett állni...fura volt nekem a rendes kick-box edzések után, aztán táncos aerobic - ez nem az én műfajom, majd tornász fiúk rövid bemutatója - ez nagyon tetszett, és BodyArt-tal zárt a nap, erre már nem maradtam.
Akkor kicsit vissza...nézegettük a kettlebellt...hát elbizonytalanodtam, hogy lehet mégse kick-boxra kell visszamennem, ahogy lejár az éves kondibérletem, hanem ezt kéne elkezdeni, aztán színre lépett a TRX, pár mozdulatot ki is próbáltam, ez nagyon tetszett, bár mondta a csaj, hogy ő edzett, de amikor először csinálta, fájt mindene, de legalább mindenemet megmozgatnám...és mivel a kettlebell és a TRX egy helyen van, így tudok olyan bérletet venni, hogy mindegyikre érvényes...kérdés, hogy van-e értelme, inkább el kéne dönteni, hogy melyiket kezdem el, bár most éppen a TRX-re hajlok inkább.
Valamint minden regisztráló kapott egy kis ajándékcsomagot is, egy régebbi Fittinfo-t, és Nivea termékmintákat, amiből a férfi termékeket el is ajándékoztam, maradt tusfürdő, kézkrém, spray és krémminta, valamint egy papucs, amiből már legalább kettő van, mindegyik kis méret.

Nos, és közben találtam egy helyet, Győrben, ahol van ilyen állapotfelmérő gép...legalább később is tudni fogom...ha nem olyan sok pénz, talán nyár végén megismétlem.

Ja...és még valami...nagyon jó kis idő volt, bár a szél az fújt, ahogy ilyenkor lenni szokott, de az egész rendezvényt sikerült szabadtéren lebonyolítani, így amíg mozogtam és utána nézegettem, addig sikerült kicsit süttetni magam és egy kis adag D-vitamint bevinni a szervezetbe. :)

4 megjegyzés:

  1. én is, én is, én is akarok ilyen méricskélést! Erre előre kellett regisztrálni vagy elég volt kitartóan sorba állni? Én is megyek elméletileg jövő héten a pestire, csak ezért kérdezem.

    Amúgy pedig szerintem a kettlebell és a trx tökéletes kiegészítői egymásnak. Nekem a kettlebell több adrenalint adott, a trx-től viszont olyan részeim is meg lettek dolgozva, amit máshol nem éreztem, vagy csak orbitális ismétlésszám után. Nehéz választás. Én kipróbálnám mindkettőt :)

    VálaszTörlés
  2. Nem tudom, hogy minden helyszínen van-e erre lehetőség, mert itt a győri tesi szakos fősulisok voltak itt...vagy nem tudom, a papíron rá volt nyomva a pecsét....de ha lesz ilyen lehetőség, próbáld ki. Nem kellett külön jelentkezni, az állapotfelmérő sátorban volt, nem is tudtuk, hogy mi van ott, a vércukormérés volt kint, aztán néztük, hogy mi lehet az a gép, pár percet kellett sorban állni, egy mérés kb 4 perc volt...tehát startolj a mérős sátorhoz!

    Most is jársz rendszeresen trx-re is? A kettő együtt...hát nem tudom, majd ha futok és itthon is tornázok, heti egyszer mennék máshova, annak meg nincs értelme, hogy egyik héten trx, másik héten kettlebell, mert azért mindegyiket tanulni kell, ahhoz meg nem olcsó, hogy heti több alkalommal menjek, meg talán a munka miatt nem is tudnék, mivel ha nappalos vagyok 6-ig dolgozok és ez pont 6-kor kezdődik. És mivel általában egyben két nap szabadom van, nem lenne túl jó egymás utáni napon két kemény edzés. Igen, nehéz a választás, mert mindegyik tetszene, a kettlebellt már akkor néztem, amikor kick-boxra jártam, akkor még ott volt, meg Ti is úgy rajongtok érte, viszont a trx is vonz...

    VálaszTörlés
  3. Ez jó lehetett!
    Nálunk sosincs ilyesmi, hiába kisváros a miénk egy ilyen nagyszabású rendezvényhez.

    VálaszTörlés
  4. oké, akkor megpróbálom.
    Hát, nekem a trx elve nem volt akkora nagy adrenalinbomba, hogy kitartóan járnék plusz amikor óra volt a suliban occsóért, akkor én tanítok most már, szóval kiesett. És annyira nem szerelmesedtem bele, hogy sokat utazgassak érte. Nálam inkább csak kiegészítő lenne , tuti nem tudnék úgy járni, hogy csak ez.
    Dehát ízlések...
    Amúgy tényleg sok lehet egy kettlebell és egy trx egymást követő napon, szóval tényleg ne ;)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...