2011. október 17., hétfő

Ínyvérzés - általános probléma

Szerintem szinte mindannyian jártunk már úgy, hogy almába harapva, fogmosáskor azt tapasztaltuk, hogy vérzik a fogínyünk.


Nekem sajnos az utóbbi hónapokban meg is dagadt, most úgy néz ki a Listerine segít - habár nem a legkellemesebb élmény, legalábbis nekem. :(


De ma ITT ráakadtam egy cikkre, ami a természetes megoldásokat sorakoztatja fel!

A dohányzás nemcsak sárgítja a fogakat, de csökkenti a test vitamin- és ásványianyag-szintjét is. Kedvez az ínybetegségek kialakulásának is, érdemes letenned a cigit.


Igen, én erre elég kényes vagyok...finoman fogalmazva is utálom! Nem értem, hogy lehet még mindig divat - büdös, káros, drága...és mi az előnye? Miért szoknak rá az emberek?

A zöldség-gyümölcs fogyasztása nélkülözhetetlen. Különösen a C-vitamin-bevitelre kell figyelned: fogyassz minél több citrusfélét és zöldpaprikát.



A borsmenta nemcsak leheletfrissítő hatású, de az ínyed vérkeringését is serkentheted vele. Morzsolj szét két ujjad között egy mentalevelet, és dörzsöld át vele az ínyedet.


A rebarbara magas oxálsavtartalmából adódóan érösszehúzó és enyhe fertőtlenítő hatással is bír. Rágcsáld az étkezést követően, nyersen.



Na, ez az, amit még soha nem kóstoltam, fogalmam nincs, hol lehet hozzájutni, boltban nem láttam, de annyi helyen olvasni róla.

Ha megfelelően ápolod a fogaidat, valószínűleg szervezeted vitamin- és ásványianyag-hiánya okozza az ínyvérzést. Fogyassz több spenótot: magas C-vitamin-tartalmának köszönhetően segíti az íny regenerálódását.




Egyes fogkrémeket kifejezetten ínyvérzés ellen fejlesztettek ki. 
Ilyen az általam próbált Paradontax, sokan dicsérték a Meridolt, aztán van még: Lacalut, cserszömörcsés fogkrém és biztos még ezer más.


A szájvíz a szájüreg teljes területén képes elpusztítani a kórokozókat. Készíthetsz házi gyártmányút, vagy válassz olyan terméket, mely kifejezetten fogínyvérzés esetén ajánlott.
Nekem az orvos a Corsodyl-t ajánlotta, de hosszú távon nem vált be, mert elszíneződött a fogam, így tartani sem tudtam azt, amit ajánlott. Ezután voltottam a Listerine-re. De itt is széles a skála.


A szódabikarbóna nemcsak fehérít, de antibakteriális hatásának köszönhetően az ínyvérzés ellen is gyógyír. Tégy a fogkefédre egy keveset, és dörzsölt át vele az ínyedet fogmosás után.




Minden második nap nyiss ki egy E-vitamin kapszulát, és olajos tartalmát dörzsölt szét a gyulladt ínyen. Nyugtató és gyógyulást elősegítő hatása van.


Fogmosás öblögess langyos kamillateával. A kamillakivonatot tartalmazó fogkrémekkel is érdemes megbarátkoznod.




Nos, azt hiszem elég széles a kezelési kínálat. De ne felejtsük el, hogy valami oka van a fogínyvérzésnek, talán fogkő - én is erre gyanakszok, de abszolút nem látszik, hormonális, fertőzés...


Én ezt is próbáltam, de kissé macerás volt, így inkább csak kidobtam rá a pénzt.




Figyeljünk a fogainkra, egy szép smink, egy szép rúzs mit sem ér, ha a fogainkat elhanyagoljuk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...